اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.
و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد
با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید
نتایج یک مطالعه نشان میدهد که حضور کمپانیهای اوبر و لیفت در سیاتل باعث ایجاد 151 کیلومتر ترافیک بیشتر در جادهها شده است.
دادههای دپارتمان حملونقل سیاتل نشان میدهد در سال 2017 بیش از 20 میلیون سفر از طریق کمپانیهای حملونقل همچون اوبر و لیفت انجام شده است. موسسه مشاوره حملونقل بروس شالر این دادهها را با دادههای دیگر شهرها ترکیب کرده تا تخمینی از تأثیر برنامههای اشتراک سواری روی ترافیک سیاتل به دست آورد.
اگرچه اکثر افراد عقیده دارند اینگونه برنامههای اشتراک سواری باعث تشویق مردم به رانندگی کمتر میشوند اما حقیقت این است که شرکتهایی همچون اوبر و لیفت بجای کاهش ترافیک باعث افزایش آن میشوند. نتایج مطالعه مورد بحث نشان میدهد این برنامهها باعث میشوند افرادی که معمولاً مسیرهای خود را بهصورت پیاده طی میکنند یا از اتوبوس استفاده میکنند اقدام به گرفتن خودروی مسافربر بکنند.
در واقع تنها حدود 40 درصد کاربران اوبر و لیفت در صورت در دسترس نبودن سرویس موردنظر اقدام به رانندگی کرده یا تاکسی میگیرند. بقیه افراد از دیگر انواع حملونقل استفاده خواهند کرد.
به عنوان نتیجه، شالر میگوید سیاستهای عمومی شدیداً نیازمند کنار آمدن با ترافیک رو به افزایش هستند.
این شرکت میگوید:
بدون دخالت سیاستهای کلی، شهرهای بزرگ آمریکا احتمالاً با مشکل ترافیک بیشتر و حملونقل کمتر روبرو خواهند شد و این موضوع روی اقتصاد و رفاه اجتماعی تأثیر خواهد گذاشت.
زمانی که اوبر و لیفت برای اولین بار در سال 2014 وارد سیاتل شدند شهرداری این شهر محدودیت وجود حداکثر 150 راننده همزمان را برای این شرکتها اعمال کرده بود. بدون هیچگونه تعجبی این قانون دوام زیادی نیاورد و هماکنون بیش از 28 هزار راننده ثبت نام شده در کینگ کانتی وجود دارد. خود اوبر حدود 14 هزار راننده تنها در سیاتل دارد.
تحلیلهای شالر همچنین نشان میدهد طول متوسط سفر در سیاتل 8.3 کیلومتر بوده و یک راننده معمولاً حدود 4.8 کیلومتر بین دو سفر را طی میکند.
شالر درباره افزایش این سرویسها خاطرنشان میسازد:
ترکیبی از فاکتورهای خوب و مشکلساز از نظر رشد کاربری اوبر و لیفت وجود دارد. قطعاً آنها سرویسهای بسیار ارزشمندی ارائه میکنند اما اگر از سیستمهای حملونقل بزرگ پیشی بگیرند یک نقص برای شهرهای بزرگ به وجود خواهد آمد. این فرایند باید مدیریت شود.
شما مخاطبين عزيز سايت تک مهر از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد
وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان
دیدگاه های شما