اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید


آونتادور SVJ جدید پیشرفته‌ترین و خشن‌ترین محصول تاریخ لامبورگینی بوده و در فرایندی شگرف، یکی از قدیمی‌ترین سوپرکارهای بازار به‌صورت رسمی به سریع‌ترین خودروی تولیدی در پیست مشهور نوربرگ رینگ تبدیل شده است.

لامبورگینی آونتادور SVJ
شاید روش لامبورگینی در تولید قدرت بیشتر و کاهش وزن گسترده کاملاً آشنا به نظر آید اما راز واقعی تولید SVJ پرفورمنس خارق‌العاده‌ای است که با عبور هوشمندانه‌ی جریان هوا و سیستم‌های الکترونیکی پیشرفته همراه شده است.


اما اول از همه باید به پیشرانه‌ی 12 سیلندر تنفس طبیعی شگفت‌انگیز آونتادور اشاره کنیم. این نیروگاه آهنین هم‌اکنون و به لطف کاهش اصطکاک و مقاومت‌های متداول قدرت 760 اسب بخاری داشته و همین میزان قدرت برای رسیدن به‌ شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 2.8 ثانیه‌ای و کسب حداکثر سرعت بالاتر از 350 کیلومتر در ساعتی کافی است.


سیستم آئرودینامیک فعال و هوشمند لامبورگینی از دو فلاپ در جلوی خودرو و یک فلاپ دیگر در بالای پوشش پیشرانه تشکیل شده است. با بسته بودن همه‌ی این فلاپ ها، شاهد کارکرد عادی بال‌ها و تولید 40 درصد داون فورس بیشتر در مقایسه با لامبورگینی آونتادور SV هستیم. زمانی که فلاپ ها باز باشند و خودرو نیز در حالت شتاب گیری قرار بگیرد اثرات این سیستم‌ها به همراه ضریب درگ کاهش قابل‌توجهی پیدا می‌کند. همچنین این اثر روی بال عقب می‌تواند عملکرد بهتری را در پیچ‌ها به ارمغان آورد.


سیستم آئرودینامیکی پیشرفته‌ی لامبورگینی با سیستم فرمان بهبود یافته، سیستم چهار چرخ محرک، گیربکس پدال شیفتر دار، فرمان پذیری چرخ‌های عقب و جذب‌کننده‌های شوک تطبیقی همراه شده و باعث ایجاد پرفورمنس شگفت‌انگیزی شده است. این موضوع به همراه لاستیک‌های بسیار چسبنده‌ی پیرلی کورسای جدید و یا مدل‌های تروفئو R فوق‌العاده چسبنده‌تر باعث ایجاد یک غول درنده می‌شود.


از فیبر کربن نیز به‌صورت گسترده در این خودرو استفاده شده و یک دست هم رینگ‌های سبک‌وزن جدید در SVJ دیده می‌شوند. وزن این نسخه نسبت به وزن 1525 کیلوگرمی SV هیچ تغییری نداشته است. این موضوع با علم به اینکه تکنولوژی‌های اضافی جدید در پکیجی مشابه بکار رفته ارزش‌های کار لامبورگینی را دوچندان می‌کند.


همه‌چیز درباره SVJ بزرگ‌تر از همیشه است. حتی ورود به کابین این خودرو یک فیلم سینمایی بوده و با بالا بردن درب به داخل کابین تاریکی می‌خزید که ترکیبی از چرم و جیر دست‌ساز است. صندلی‌های سطلی اسپورت هنوز هم به‌طور باورنکردنی‌ای ناراحت بوده و فضای سر و میدان دید نیز تعریف چندانی ندارند. در واقع دید عقب SVJ به لطف آئرودینامیک فعال خودرو تقریباً وجود ندارد اما خب خودروهای معدودی می‌توانند با سرعت یک آونتادور SVJ فوق‌العاده برابری کنند.

گیربکس پدال شیفتردار این خودرو دارای یک کلاچ بوده و در رانندگی نرمال تعویض‌های عجیب و نه چندان جالبی را می‌بینیم که بر سن بالای آونتادور اشاره می‌کند. البته در رانندگی سریع‌تر تعویض‌های سریع و قابل قبولی انجام می‌شود هرچند به نظر می‌رسد مشتریان لامبورگینی همین خشونت و بی‌رحمی را دوست دارند.


اما ستاره‌ی این نمایش پیشرانه‌ی 6.5 لیتری است که غرش‌های فوق‌العاده‌ی آن به هیچ خودروی دیگری شباهت نداشته و راننده را به وجد می‌آورد.


ما این فرصت را داشتیم تا با آونتادور SVJ به دل پیست استوریل بزنیم. سطح پیست چسبندگی کمی داشت اما با این وجود هم خودرو به‌طور سورپرایز کننده‌ای چابک عمل می‌کرد و تعویض خطوط آن در پیچ‌ها به خوبی صورت می‌گرفت.


ترمزهای کربن سرامیک نیز بسیار قدرتمند بوده و خب درباره تعویض‌های گیربکس باید گفت شما سبک رانندگی خود را با آن تنظیم کرده و به طرز عمل آن عادت خواهید کرد. شایان ذکر است ترکیب لاستیک‌های تروفئو R و یک پیست مسابقه‌ی خشک می‌تواند لپ تایم‌های این خودرو را به‌طور قابل‌توجهی بهبود بخشد.

ما اجازه‌ی تست این خودرو در جاده‌های عمومی را نداشتیم اما دلایل زیادی برای باور این موضوع که SVJ هم همانند دیگر نسخه‌های آونتادور ابعاد بزرگی داشته وجود دارد.

این توانایی‌های لامبورگینی در استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته است که باعث شده آونتادور تیز و سریع بتواند بهترین لپ تایم‌ها را ثبت نماید. آونتادور SVJ این مأموریت را به خوبی انجام داده و درعین‌حال همچنان کاراکتر منحصربه‌فرد یک سوپرکار واقعی ایتالیایی را حفظ کرده است.


مشخصات لامبورگینی آونتادور SVJ

  • قیمت: 360 هزار پوند
  • پیشرانه: 12 سیلندر 6.5 لیتری
  • گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • قدرت/گشتاور: 760 اسب بخار/720 نیوتون متر
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 2.8 ثانیه
  • حداکثر سرعت: بیشتر از 350 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 19.6 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

شما مخاطبين عزيز سايت تک مهر از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان

مشخصات

دانـــــلود

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    دسته‌ها