نرم افزار های مورد نیاز

تبلیغات متنی

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید


در اوایل امسال نسل جدید خودرو رم ۱۵۰۰ توسط نشریه موتورترند معرفی شد که در آنجا از یک نمونه مجهز به پیشرانه V8، به حجم ۵.۷ لیتر، جهت بررسی و آزمایش استفاده شده بود و آن را به یک تراک با دینامیک رانندگی‌ همانند یک خودروی سواری تشبیه کرده بود.

رم 1500 2019
در مقاله پیش رو، نشریه مذکور یک دستگاه رم 1500 مجهز به پیشرانه V6 و فناوری جدید ای-تورک را مورد بررسی قرار داده تا تفاوت‌های آن با مدل قبلی را برای مخاطبین خود آشکار سازد. بنابراین در ادامه با پدال همراه شوید تا به بررسی ویژگی‌های این خودروی جدید بپردازیم.


برای سال ۲۰۱۹، رم از یک سامانه هیبریدی ملایم بهره می‌برد. در این سیستم، یک ژنراتور تسمه محرک، وظیفه دینام را برعهده گرفته و باتری ۴۸ ولتی جاسازی شده در دیواره عقبی داخل کابین را در تغذیه می‌نماید. به کمک این سیستم جدید رانندگان از قابلیت استاپ/ استارت بهتری برخوردار شده و گشتاور بیشتری در دورهای پایین دریافت می نمایند.


فناوری ای-تورک به طور موقت در حدود 122 نیوتن‌متر گشتاور بیشتر را در مدل های V6 به وجود می‌آورد. این رقم در خودروهای V8 مجهز به فناوری مذکور، معادل 176 نیوتن متر است. سامانه ای-تورک همچنین به ارتقای نیروی ترمز، افزایش سرعت واکنش پیشرانه و بهینه سازی مصرف سوخت کمک می‌نماید.

رم 1500 2019
پس از یک رانندگی کوتاه با مدل V6 رم 2019، برخی کارشناسان رسانه اعلام کردند که اثرات سامانه ای-تورک چندان برای‌شان مشهود نیست. سیستم استاپ-استارت همانگونه که قول داده شده بود عمل می‌کرد اما در مورد شتابگیری قضیه چندان ملموس نبود.

رم 1500 2019
پیشرانه V6 در قیاس با نمونه V8 دارای قدرتی بسیار پایین‌تر است؛ توان خروجی موتور وی6 معادل ۳۰۵ اسب بخار و گشتاور حاصل از آن نیز برابر 365 نیوتن متر است. این در حالیست که پیشرانه وی8 قادر به تولید نیرویی معادل ۳۹۵ اسب بخار و گشتاور 556 نیوتن متر است.

رم 1500 2019
برخی از کارشناسان نسبت به تاخیر در انتقال نیرو به چرخ‌ها در خودروی شش سیلندر مجهز به سامانه ای-تورک اظهار گلایه داشتند:مانند این است که در هنگام وزش باد شدید از روبرو مشغول رانندگی باشید.

رم 1500 2019
همچنین در سرعت های بالا کمبود نیرو تا حد زیادی احساس می‌شود. به قول یکی از کارشناسان اگر شرکت سازنده معادل سرمایه‌گذاری بر روی ای-تورک، به فکر ارتقای توان پیشرانه نیز بود، انتقال نیرو با این تاخیر مواجه نمی‌شد.

رم 1500 2019
اما اسکات ایوانز یکی دیگر از کارشناسان حاضر در تست خاطرنشان شد: با وجود آن که بالا بردن دور موتور به منظور عبور از یک تپه و یا مسیرهای مشابه، چندان عادی نیست اما می‌توان گفت که این حربه به اندازه کافی موثر بوده و سامانه ای-تورک به صورت یکپارچه وظیفه خود را انجام می‌دهد و رم ۱۵۰۰ به طور کلی از نیروی کافی برخوردار است.

رم 1500 2019
به سراغ آمار و ارقام برویم تا ببینیم رم1500 چند مرده حلاج است؛ شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت نسخه V6 معادل 8.5 ثانیه بوده که مقداری کمتر از نمونه V8 است. در آزمایش قبلی که بر روی نمونه وی8 فاقد سامانه ای-تورک انجام شده بود، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت آن معادل ۶.۱ ثانیه اندازه‌گیری شد.

رم 1500 2019
همچنین مدل ۲۰۱۹ شش سیلندر در قیاس با نسخه ۲۰۱۳ شش سیلندر، با وجود قدرت مشابه پیشرانه، آهسته‌تر عمل می‌کند؛ خودروی مذکور(2013) در مدت ۷.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر‌برساعت می‌رسد.

رم 1500 2019
خودروی مورد بررسی به سیستم تعلیق بادی با مبلغ ۱۷۹۵ دلار مجهز شده که واقعا ارزشش را دارد و به خوبی دست‌اندازها را جذب می‌کند. برخی صداها نیز وارد کابین می‌شود که چندان آزاردهنده نیست. بهای خودروی مورد آزمایش نیز معادل ۵۵ هزار و ۴۸۵ دلار است.

رم 1500 2019
نتایج حاصل از آزمایش یک‌چهارم مایل نسخه شش سیلندر2019، برابر 16.5 ثانیه در سرعت 135.9 کیلومتربرساعت است که اندکی آهسته‌تر از مدل v8 بوده و پایین‌تر از مدل ۲۰۱۳ با رکورد ۱۵.۷ ثانیه و سرعت 142.1 کیلومتربرساعت جای می‌گیرد.

مسافت مورد نیاز برای توقف کامل رم وی6 مدل2019 از سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت معادل 40.2 متر است که این فاصله بیشتر از مدل‌های 2013 و وی هشت 2019 است.


یکی از نقاط قوت رم1500، حس سبکی و قابلیت مانور بالا در حین عبور از مسیرهای منحنی شکل و پیچ‌هاست. این قابلیت در حین یدک کشی برجسته‌تر خواهد بود. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک گاهی اوقات عملکرد نرمی ندارد اما به وسیله شیفتر چرخان به راحتی می‌توان بین حالات پارک، دنده عقب، درایو و خلاص یکی را انتخاب کرد.

رم 1500 2019
کنسول میانی کابین رم1500، دوازده ترکیب مختلف از چیدمان را ارائه میدهد که میتوان وسایل مختلفی همچون یک کیف پشتی کوچک یا لپ‌تاپ را درون آن جای داد. متریال کابین، از چرم داشبورد و تزئینات فلزی روی آن گرفته تا روکش صندلی‌ها، همگی از کیفیت بالایی برخوردار هستند. صفحه نمایشگر ۸.۴ اینچی کابین به راحتی قابل استفاده است اما تاخیری کوچک پس از هر بار لمس آن وجود خواهد داشت.


متاسفانه میزان مصرف سوخت نمونه وی6 مورد بررسی چندان مناسب نیست. میزان مصرف سوخت رم 2019  وی6 معادل 15.27(شهر) و 11.9(بزرگراه) لیتردرهر100کیلومتر است.

رم 1500 2019
به طور کلی، رم1500 دارای شاخصه‌های مثبتی است که آن را به یک تراک رقابتی تبدیل می‌کند. مواردی همچون: سواری مطمئن، کابین ارگونومیک و جذاب،سواری مطمئن و نیز قیمت مناسب از جمله آنهاست. به هر حال نمونه وی6، طعمی متفاوت از نسخه وی8 را ارائه می دهد؛ اگر شتاب بیشتر همراه مصرف سوخت متعادل‌تر را مد نظر دارید، گزینه V8 خودروی بهتری برای شما خواهد بود.

منبع: motortrend

شما مخاطبين عزيز سايت تک مهر از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان

مشخصات

دانـــــلود

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    دسته‌ها