اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید


ب‌ام‌و در گردهمایی پبل بیچ امسال رسماً نسل جدید رودستر Z4 خود را رونمایی کرد. به همین مناسبت، این سازندهٔ پرافتخار آلمانی تمامی اعضای خانوادهٔ Z خود را در پبل بیچ گِرد هم جمع کرده و ضیافت باشکوهی را برپا کرده است. در این ضیافت، تمامی مدل‌های Z ب‌ام‌و به همراه جوان‌ترین عضو این خانواده حضور دارند و گویا همگی به استقبال عضو جدید خانوادهٔ خود آمده‌اند.

آغازگر حیات این خانوادهٔ پرافتخار، رودستر کوچک و جمع‌وجور Z1 بود که در اواخر دههٔ 80 میلادی توسعه پیدا کرد. ویژگی منحصربه‌فرد Z1 درهای کشویی آن بود؛ اما این خودرو فروش زیادی نداشت و به همین دلیل هم‌اکنون بسیار کمیاب است ولی بااین‌حال Z1 خودروی بسیار دوست‌داشتنی، سرگرم‌کننده و البته عجیبی است. این رودستر آلمانی بین سال‌های 1989 تا 1991 یعنی تنها طی دو سال در تعداد محدودی به تولید رسید.

عضو بعدی خانوادهٔ Z مدل Z3 بود که به خودروی بسیار محبوبی تبدیل شد. پروژهٔ توسعهٔ این ماشین در سال 1991 آغاز شد و سپس برای اولین بار در ژوئن سال 1995 رسماً رونمایی گردید. Z3 اما برخلاف Z1 در دو نسخهٔ رودستر و کوپه به تولید رسید که البته نسخهٔ کوپهٔ آن بیشتر به یک هاچ‌بک سه‌در شباهت داشت. تولید Z3 با پیشرانه‌های چهار سیلندر و شش سیلندر مختلف تا سال 2002 ادامه داشت.

بلافاصلهٔ پس از خاتمهٔ تولید Z3، نسل اول Z4 معرفی گردید و بدین ترتیب برای اولین بار نام Z4 در سبد محصولات ب‌ام‌و ظاهر شد. Z4 لوکس‌تر از Z3 بود و عملکردی بهتری نسبت به آن داشت. این خودرو نیز همانند سلف خود در دو نسخهٔ رودستر و کوپه ساخته می‌شد اما نسخهٔ کوپهٔ آن از فرم هاچ‌بک مانند قبلی فاصله گرفته و به یک کوپهٔ متعارف تبدیل شده بود. تولید نسل اول Z4 تا سال 2008 ادامه داشت.

در سال 2009 نسل دوم Z4 به بازار آمد که خودرویی کشیده‌تر، نرم‌تر و زیباتر از قبل بود. البته نسل دوم Z4 مثل نسل قبلی استایل شارپ و تیزی نداشت اما خودروی بسیار زیبایی بود که استایل یک اسپرت کلاسیک را به نمایش گذاشته بود. در این نسل نسخهٔ کوپه حذف شد اما در عوض ب‌ام‌و در Z4 رودستر سقف فلزی جمع شونده را جایگزین سقف پارچه‌ای قبلی کرد.

Z8 اما با دیگر اعضای خانوادهٔ Z ب‌ام‌و متفاوت است چراکه این مدل بخشی از دودمان Z3 و Z4 محسوب نمی‌شود و مدلی مجزا به شمار می‌رود. Z8 که توسط هنریک فیسکر طراحی شده، یکی از جالب‌ترین کابریولت‌های ساخت ب‌ام‌و است. تولید این خودرو از سال 2000 آغاز شده و در مقطع کوتاهی در کنار نسل اول Z4 به تولید رسید. Z8 به همان پیشرانهٔ 4.9 لیتری V8 مدل M5 نسل E39 مجهز شده بود.

و حالا نیز نسل سوم Z4 با کد G29 به‌عنوان جدیدترین عضو خانوادهٔ Z معرفی شده است؛ اما طراحی این خودرو توسط برخی از طرفداران ب‌ام‌و بشدت موردانتقاد قرار گرفته و بسیاری آن‌را یک باواریایی اصیل نمی‌دانند. همچنین برخی معتقدند این نسل از Z4 به دلیل همکاری با ژاپنی‌ها از اصالت آلمانی خود فاصله گرفته است.

شما مخاطبين عزيز سايت تک مهر از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان

مشخصات

دانـــــلود

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    دسته‌ها