اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید


گفته می‌شود قاعده کلی حاکم بر مسابقه‌دهندگان در پیست تغییرناپذیر است: «هرچه بیشتر پول بدهی، سریعتر پیش خواهی رفت». اما این قاعده کلی همیشه درست نبوده و احتمالا ما یک مثال نقض برای آن دست و پا کرده‌ایم.


شورولت کامارو توربو 1LE با بهای پایه 30,995 دلار اصل مذکور را به چالش دعوت می‌کند. در سال گذشته پکیج پرفورمنس 1LE تنها برای نسخه‌های گرانتر کامارو مجهز به پیشرانه‌های تنفس طبیعی V-6 و V8 در دسترس بود اما امسال شورلت این مجموعه را در نسخه پایه کامارو نیز که به موتور ۴ سیلندر خطی ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۷۵ اسب بخار تجهیز شده، ارائه داده است.


در این بسته ۴۵۰۰ دلاری اجزایی نظیر: سیستم تعلیق اسپرت، کالیپرهای ترمز چهار پیستون برمبو در جلو، سیستم خنک کننده ویژه، دیفرانسیل لغزش محدود و رینگ‌های ۲۰ اینچی به همراه تایرهای گودیر F1 اتمسفریک یافت می‌شود.


این تغییرات نه‌تنها ارزانترین کامارو را از نظر سریع بودن هم‌تراز با مدل شش سیلندر ۳۳۵ اسب‌بخاری قرار می‌دهد، بلکه نیروی بالقوه نهفته در پلتفرم آن موسوم به آلفا را نیز به خوبی نمایان می‌سازد.


گیربکس شش سرعته دستی وظیفه انتقال نیرو را بر عهده داشته و اهرم تعویض دنده به همراه غربیلک فرمان، به وسیله چرم مصنوعی روکش شده‌اند. درب کاپوت این خودرو همانند نسخه‌های پرقدرت‌تر با پوششی مشکی رنگ احاطه شده و موارد دیگری همچون یک اسپلیتر در جلو، اسپویلر عقب، جلوپنجره به رنگ مشکی پالیش شده و رینگ‌های سیاه‌رنگ نیز در نمای بیرونی این خودرو مشهود هستند.


سیستم اگزوز دوگانه کامارو 1LE چهار سیلندر، صدای غرش آن را بهبود بخشیده و از این نظر تفاوت چندانی با نسخه‌های قدرتمندتر ندارد.


در پشت صندلی راننده، اشیا بیش از آنچه که با هم اختلاف دارند، به یکدیگر شبیه هستند. با انتخاب حالت رانندگی Track و رفتن به وضعیت competition در سیستم کنترل پایداری، 1LE به یک خودروی مسابقه‌ای واقعی تبدیل می‌شود.


عملکرد فرمان و کلاچ‌گیری سنگین است، ترمزها نیز از نیروی فوق‌العاده‌ای سود می‌برند. این خودرو به سرعت قابلیت دور زدن پیدا می‌کند، چسبندگی عالی نسبت به سطح جاده دارد و در یک کلام کامارو آنقدر خوب و تحت کنترل است که ما نمی توانیم تصورش را بکنیم.


این خودرو از یک منحنی گشتاور با تمایلات خیابانی بهره می‌برد، حداکثر گشتاور تولیدی توسط پیشرانه ۴ سیلندر کامارو معادل 400 نیوتن متر است که در ۳۰۰۰ دور در دقیقه در دسترس خواهد بود. حداکثر قدرت آن نیز در ۵۶۰۰ دور در دقیقه پدیدار می‌شود. همچنین محدوده ردلاین در این خودرو برابر 7000rpm در نظر گرفته شده است.


با این تفاسیر تعویض دنده در این خودرو نسبت به نمونه V-6 سریع‌تر و راحت‌تر صورت می‌گیرد. میزان سفتی سیستم تعلیق این خودرو در ابتدا ممکن است اندکی سفت به نظر برسد اما برای شخصی که بسیاری از اوقات خود را در پیست می‌گذراند و سپس به سمت خانه خود باز می‌گردد، کاملا قابل قبول است.


طراحی کابین کامارو نیز به گونه‌ای است که اگرچه در ابتدا مانند یک اتومبیل مسابقه‌ای تنگ و بی روح جلوه می‌کند اما پس از مدتی این ذهنیت از بین رفته و به آن عادت خواهید کرد.


بهای نسخه پایه شورولت کامارو ۲۰۱۹ با نمای جلو و عقب تغییر شکل یافته، در مدل LS معادل 25,995 دلار است. برای سفارش پکیج 1LE بایستی به سراغ مدل 1LT با قیمت 26495 دلار رفته که با احتساب ارزش ۴ هزار و ۵۰۰ دلاری پکیج 1LE، بهای آن به ۳۰ هزار و ۹۹۵ دلار افزایش می‌یابد.

از جمله آپشن‌های دیگری که برای کامارو 1LE در نظر گرفته شده می‌توان به پنل ضبط ویدیو و داده‌های پرفورمنس( ۱۳۰۰ دلار) و صندلی‌های ریکاردو با بهای ۱۵۹۵ دلار اشاره نمود.

همچنین می توانید با پرداخت مبلغ ۱۴۹۵ دلار بیشتر نسبت به نسخه پایه چهار سیلندر و تجهیز آن به پیشرانه ۶ سیلندر، به طور مطلوب‌تری از قدرت و شتاب کامارو 1LE خود لذت ببرید که در این صورت قاعده کلی مسابقه دهندگان بازهم صحیح از آب در می آید: «پول بیشتر مساوی است با سرعت و قدرت بیشتر».

منبع: caranddriver

شما مخاطبين عزيز سايت تک مهر از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان

مشخصات

دانـــــلود

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    دسته‌ها