اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید


کیا در نسل‌های قبلی هاچ‌بک کامپکت سید از نام پروسید (ProCeed) برای نسخهٔ هاچ‌بک سه‌در این خودرو استفاده می‌کرد. حالا اما سازندهٔ کره‌ای پیش از آغاز نمایشگاه پاریس، نسل جدید پروسید را معرفی کرده که از یک هاچ‌بک سه‌در به یک شوتینگ بریک پنج‌در تبدیل شده است. پیش‌نمایشی از این خودرو نیز سال گذشته در نمایشگاه فرانکفورت در قالب کانسپتی با همین نام ارائه شده بود. پروسید جدید بعد از نسخه‌های هاچ‌بک و اسپرت‌واگن (استیشن)، سومین عضو خانوادهٔ نسل جدید سید محسوب می‌شود درحالی‌که می‌توان آن‌را پویاترین عضو این خانواده هم دانست.

پروسید در قسمت جلویی تقریباً با دیگر اعضای خانوادهٔ سید یکسان است و عمدهٔ تغییرات در بخش عقبی آن انجام گرفته یعنی جایی که سقف خودرو همانند یک کوپهٔ اسپرت به‌صورت شیب‌دار طراحی شده و چراغ‌های عقب باریک و متصل‌به‌هم نیز جایگزین نمونه‌های معمولی شده‌اند. پروسید همچنین با 4.60 متر طول و 1.42 متر ارتفاع، 5 میلی‌متر کشیده‌تر و 43 میلی‌متر کم‌ارتفاع‌تر از سید اسپرت‌واگن است درحالی‌که فاصلهٔ آن از سطح زمین هم 5 میلی‌متر کاهش پیدا کرده است؛ اما به خاطر کاهش ارتفاع و سقف شیب‌دار، حجم صندوق بار پروسید نسبت به حجم 625 لیتری صندوق نسخهٔ اسپرت‌واگن کاهش یافته و به 595 لیتر رسیده است.

این مدل شوتینگ بریک در مرکز طراحی اروپایی کیا در فرانکفورت تحت رهبری «Gregory Guillaume» و «پیتر شرایرر» طراحی شده است.

آقای Guillame، سرپرست طراحی اروپایی کیا در مورد پروسید جدید گفته است:

«در اروپا بازار هاچ‌بک‌های سه‌در رو به کاهش است که این موضوع آیندهٔ مدل پروسید را در هاله‌ای از ابهام قرار داده بود. به همین دلیل ما پروسید را کنار گذاشتیم اما نیاز داشتیم این مدل را از نو بسازیم تا مطمئن شویم که چالاکی و سرزندگی در خانوادهٔ سید کمرنگ نخواهد شد. پروسید جدید نه‌تنها باید در صدر خانوادهٔ سید قرار می‌گرفت بلکه باید قابل‌تشخیص‌ترین و جذاب‌ترین خودرو در این بخش هم می‌بود».

پروسید جدید در دو نسخهٔ مختلف بنام‌های GT-Line و GT ارائه می‌شود که دومی نسخهٔ بالا رده به شما می‌رود. برای مدل GT-Line سه پیشرانهٔ مختلف ارائه شده که شامل 1 لیتری بنزینی توربو با 120 اسب بخار قدرت، 1.4 لیتری بنزینی توربو با 140 اسب بخار قدرت و یک نمونهٔ کاملاً جدید 1.6 لیتری دیزلی با 136 اسب بخار قدرت می‌شود. برای انتقال نیروی هر سهٔ این موتورها امکان انتخاب از بین دو گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه وجود دارد.

مدل بالا ردهٔ پروسید GT اما از همان پیشرانهٔ سید GT جدید استفاده می‌کند که از نوع 1.6 لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو بوده و 204 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ جدید با پدال‌های تعویض دنده از پشت غربیلک فرمان انتقال پیدا می‌کند. اعداد مربوط به عملکرد و مصرف سوخت پروسید اما در آینده اعلام خواهد شد.

پروسید جدید همانند نسل جدید سید معمولی به سیستم تعلیق مستقل مجهز شده اما این تعلیق در پروسید به‌منظور ارائهٔ چابکی بهتر و واکنش سریع‌تر، به‌طور خاص تنظیم شده است. سایر تفاوت‌های تعلیق پروسید با سید هم شامل فنرهای سفت‌تر جلو و عقب و آنتی رول‌های نرم‌تر می‌شود. این ویژگی‌ها موجب شده پروسید بتواند پیچ‌ها را با اعتمادبه‌نفس بیشتری طی کند. کیا پروسید جدید برای اولین بار در نمایشگاه پاریس به نمایش عمومی درآمده و تولید آن از ماه نوامبر در کارخانهٔ کیا در اسلواکی آغاز خواهد شد. فروش این شوتینگ بریک کره‌ای در سه‌ماههٔ نخست سال آینده در سراسر اروپا آغاز خواهد شد اما متأسفانه این ماشین صرفاً در بازار اروپا عرضه شده که این یعنی شانس ورود آن به ایالات‌متحده تقریباً صفر است.

شما مخاطبين عزيز سايت تک مهر از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان

مشخصات

دانـــــلود

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    دسته‌ها