اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید


نشریه اتواکسپرس زمانی که دی اس 7 کراس‌بک برای اولین بار معرفی شد آن را بهترین خودروی این برند دانست. این خودرو بهتر از دیگر محصولات دی اس بوده اما هنوز هم نتوانسته در مقایسه قبلی از پس ولوو XC40 برآید.


البته آن تست زمانی انجام شد که مدل‌های بنزینی در دسترس نبودند بنابراین یک‌بار دیگر این دو خودرو را در برابر یکدیگر قرار داده‌ایم تا ببینیم کدام‌یک پیروز از میدان خارج می‌شوند. بسیار از خریداران مصرف سوخت را یک فاکتور مهم می‌دانند. این روزها خریداران خودروهای دیزلی کمتر شده و بیشتر به مدل‌های بنزینی روی آورده‌اند.

خب اگر به دنبال خودرویی بنزینی باشید، دی اس 7 کراس‌بک را باید انتخاب کنید یا ولوو XC40 را؟ برای یافتن پاسخ با ما همراه باشید.

ولوو XC40 T5 AWD اینسکریپشن پرو

دی اس 7 کراس‌بک پیورتک 225 پرستیژ

مدل

37620

38990 قیمت (پوند)
4 سیلندر 2 لیتری توربوی بنزینی 4 سیلندر 1.6 لیتری توربوی بنزینی

پیشرانه

244/350

222/300 قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر)
8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو

گیربکس

6.8

8.3 شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت (ثانیه)
225 227

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

8

9.3 مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)
رنگ بدنه (750 پوند)، پکیج نایت ویژن دی اس (1400 پوند)، پکیج ایمنی پریمیوم (500 پوند)

آپشن ها

 

  • دی اس 7 کراس بک

نقاط قوت: کابین جادار، طراحی نامعمول کابین، تجهیزات استاندارد زیاد

نقاط ضعف: کیفیت سواری نه چندان خوب، هیجان رانندگی پایین، قیمت بالا


این خودرو اولین محصولی نیست که از پلتفرم EMP2 استفاده می‌کند اما اولین محصول سفارشی برند دی اس است که بر پایه یک سیتروئن قدیمی بنا نشده است.


این خودرو نیز همانند رقیب سوئدی از تنظیمات مک فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب استفاده می‌کند اما تکنولوژی سیستم تعلیق فعال و هوشمند باعث تفاوت آن با ولوو می‌شود.


این سیستم جاده پیش رو را اسکن کرده و می‌تواند سیستم دامپینگ خودرو را به‌صورت خودکار تنظیم کند تا دی اس 7 کراس‌بک خود را با شرایط جاده وفق دهد. این سیستم از دوربین پشت شیشه جلو و همچنین چهار حسگر و سه شتاب‌سنج استفاده می‌کند تا درباره میزان نیروی دامپینگ تصمیم‌گیری نماید.


همه‌ی این‌ها امیدبخش به نظر می‌رسند اما در عمل می‌بینیم که نتیجه به دست آمده یک سواری متناقض و ناپایدار است. گاهی اوقات خودرو به خوبی از دست‌اندازها عبور می‌کند اما در برخی جاده‌ها نمی‌تواند ناهمواری را مخفی کند و با لرزش و تکان از روی چاله‌ها و دست‌اندازها عبور می‌کند. همچنین سیستم تعلیق بخش عقبی نیز نمی‌تواند با دامپینگ بخش جلویی برابری کند.


سیستم تعلیق نرم هم باعث شده خودرو در زمان‌های ترمز و شتاب به پایین و بالا برود بنابراین در صندلی‌هایی که حمایت چندانی از بدن به عمل نمی‌آورند این ور آن ور خواهید رفت. در کل تجربه رانندگی با دی اس 7 کراس‌بک نه چندان خوب بوده و لذت‌بخش نیست.


گیربکس این خودروی فرانسوی نیز تعویض‌های کندی داشته و در تست‌های شتاب بین دنده‌ای آن را عقب می‌اندازد. همچنین تعویض‌های این گیربکس نیز به نرمی حریف نیست.


نسخه دیزلی قبلی که تست شده بود در زمان حرکت آرامش خوبی داشته و این مدل بنزینی اندکی بهتر است اما ولوو XC40 نیز همین عملکرد را داشته و در جاده ساکت‌تر می‌باشد.


دی اس 7 کراس بک از تجهیزات استاندارد زیادی سود می‌برد که در بسیاری از جنبه‌ها با ولوو برابری کرده و در برخی موارد نیز از آن‌ها پیش می‌افتد. رینگ‌های 19 اینچی، صندلی‌های چرمی گرم شونده، چراغ‌های LED، درب پشتی برقی، شارژ بی‌سیم و ارتباط گوشی هوشمند در تریم پرستیژ به چشم می‌خورند.


این خودرو همچنین دارای پشت آمپرهای دیجیتالی 12.3 اینچی است که می‌تواند جهت‌های ناوبری و اطلاعات رانندگی زیاد را نشان دهد. دی اس از این نظر با ولوو برابری می‌کند اما صفحه‌نمایش 12 اینچی کراس‌بک به اندازه صفحه‌نمایش 9 اینچی XC90 پاسخگو و خلاقانه نیست.

البته کابین دی اس 7 پذیرفتنی بوده و طراحی بصری جالبی دارد. البته فضای آن در مقایسه با رقیب کمی تنگ به نظر آمده اما این به دلیل استفاده از متریال تیره‌تر و شیشه‌های کوچک‌تر است. در عمل کراس‌بک خودروی بزرگ‌تری است و فضای محفظه کاملاً جادارتری نیز دارد.

نظرات آزمایش‌کنندگان

ارتباطات: این خودرو به‌صورت استاندارد دارای اپل کارپلی و اندروید اتو بوده و صفحه‌نمایش بزرگ آن با سیستم‌های مبتنی بر گوشی‌های هوشمند هماهنگی بسیار خوبی دارد.

طراحی: طراحی کابین منحصربه‌فرد بوده و البته باب میل همه نیست. حداقل اینکه این بخش کلافه کننده نبوده و بسیاری از خریداران آن را دوست دارند.

متریال: کیفیت کابین خوب بوده اما اکثر تریم ها کیفیت بالایی در مقایسه با ولوو ندارند و کیفیت ساخت آن کمی پایین‌تر از XC40 می‌باشد.

نقاط قوت: تجهیزات استاندارد زیاد، کابین عالی، پیشرانه قوی و ساکت، گیربکس و سواری خوب

نقاط ضعف: کابین تنگ‌تر از دی اس 7 کراس بک، برخی مشکلات سیستم اطلاعات سرگرمی

پلتفرم جدید این خودرو به معنی استفاده از زیرساخت متفاوت در مقایسه با برادران بزرگ‌تر XC60 و XC90 می‌باشد. این دو خودرو از معماری SPA استفاده می‌کنند اما XC40 بر پایه پلتفرم CMA ساخته شده است.


این خودرو از پیشرانه بنزینی T5 با قدرت 244 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتون متر سود برده و کاملاً در مقایسه با دی اس دست برتر را دارد. پیشرانه 2 لیتری ولوو کاملاً توانا نشان می‌دهد.


این خودرو به‌طور قابل‌توجهی سنگین‌تر از دی اس بوده به گونه‌ای که وزن 1646 کیلویی آن در مقایسه با وزن 1425 کیلویی دی اس به چشم می‌آید. علیرغم این موضوع، گیربکس سریع و پیشرانه قوی باعث می‌شود ولوو در تست‌های پرفورمنس سریع‌تر باشد.


در شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت XC40 برتری خود را دیکته کرده است. اگرچه پیشرانه‌های بنزینی این خودروها پرفورمنس مناسبی دارند اما جذابیت آن‌ها بیشتر حول رفاه و ساکتی می‌چرخد. ولوو سروصدای کمتری داشته و در سرعت‌های بالا آرام می‌باشد. قلب آهنین بنزینی T5 نرم‌تر بوده و صدای جذاب‌تری نیز دارد.


سواری راحت یکی از مهم‌ترین فاکتورها بوده و ولوو در آن پیروز است. حتی با وجود رینگ‌های 19 اینچی، عبور از دست‌اندازها در سرعت‌های پایین ناراحتی زیادی در پی ندارد اما رقیب راحتی کمتری داشته و XC40 نیز در سرعت‌های بالاتر خیلی پایدارتر است.


ولوو همچنین در پیچ‌ها آرامش و پایداری بیشتری داشته و فرمان سبک و میدان دید خوب در جلو باعث شده‌اند سواری آن در مقایسه با دی اس 7 کراس‌بک بهتر و آسان‌تر باشد. صندلی‌ها و موقعیت رانندگی ولوو نیز راحت‌تر هستند.


فاکتور دیگری که باعث تمایز این دو شاسی‌بلند می‌شود کابین‌های لوکس است. XC40 طراحی تر و تمیز و ساده‌تری داشته و از متریال باکیفیتی سود برده است. کابین کراس‌بک طراحی خوبی داشته اما خیلی با کاربر رابطه دوستانه‌ای ندارد.

از جمله تجهیزات استاندارد ولوو XC40 می‌توان به صفحه لمسی 9 اینچی، سیستم ناوبری، رادیوی DAB و اتصال بلوتوث، سیستم تهویه مطبوع و کروز کنترل، چراغ‌های جلوی LED و صندلی‌های گرم شونده اشاره کرد.

نظرات آزمایش‌کنندگان

داشبورد: متریال باکیفیت و طراحی جالب به این معنی هستند که ولوو در بحث کیفیت کابین از دی اس 7 کراس‌بک پیشی بگیرد.

سیستم اطلاعات سرگرمی: صفحه‌نمایش تبلت مانند همانند یک گوشی هوشمند کار می‌کند. البته صفحه‌نمایش گاها کند می‌شود.

فضای ذخیره‌ای: ولوو دارای کابینی منعطف بوده و فضای زیادی بین درب‌ها و کنسول مرکزی وجود دارد.

رتبه اول: ولوو XC40

این خودرو چه در فرم بنزینی و چه در فرم دیزلی بهتر از دی اس 7 کراس بک است. ولوو اگرچه فضای کابین کمتری از حریف دارد اما به خاطر سواری نرم، کابین باکیفیت‌تر و تجهیزات استاندارد بیشتر پیروز میدان لقب می‌گیرد. سواری XC40 هم بهتر بوده و هزینه‌های مالکیت کمتری دارد.

رتبه دوم: دی اس 7 کراس بک

این خودرو انتخاب اول نیست. کراس بک فضای کابین زیادی داشته و چیزی متفاوت در مقایسه با رقبا ارائه می‌کند اما سواری ناپایدار و هزینه‌های سواری زیاد آن را در مرتبه‌ای پایین قرار می‌دهند. کنترل ضعیف حرکات بدنه روی راحتی تأثیر منفی داشته و باعث کاهش لذت سواری می‌شوند.

منبع: autoexpress

شما مخاطبين عزيز سايت تک مهر از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان

مشخصات

دانـــــلود

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    دسته‌ها