نگاهی به تغییرات مزدا CX-9 مدل 2018

بدون دیدگاه

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید


خودروی مزدا CX-9 بزرگترین وسیله نقلیه سه ردیفه مزداست که بالاتر از بسیاری از رقبای قدر همچون شورلت تراورس و دورانگو و هوندا پایلوت (از نظر مجله caranddriver ) قرار دارد. مزدا این محصول بزرگ خانوادگی خود را به لباس‌های فاخر ملبس نموده و اصلاحات جزیی بر روی آن انجام داده است.

مزدا CX-9
قیمت پایه مزدا CX-9 به 33,125 دلار برای نسخه دیفرانسیل جلو شروع شده و به 45310 دلار در مدل تمام چرخ محرک ختم می شود. با وجود آنکه مزدا به صورت کلی دست به ترکیب مدل CX-9 پس از معرفی آن در سال ۲۰۱۶ نزده است، اما اینک مزدا CX-9 میزبان برخی اصلاحات کوچک شده است.

مزدا CX-9
هم اکنون این خودرو به سامانه نرم افزاری G-vectoring control مجهز شده که احساس بهتری در سرنشینان، حین دور زدن و چرخش از طریق توزیع مناسب گشتاور پیشرانه به وجود می‌آورد.

مزدا CX-9
همچنین مزدا امکاناتی نظیر کروز کنترل تطبیق‌پذیر، هشدار انحراف از مسیر، سامانه کمکی حرکت بین خطوط و سنسور باران را به طور استاندارد به مدل جدید CX-9 اضافه نموده است.

مزدا CX-9
همچنین برخی امکانات ایمنی فعال نظیر هشدار پیش از برخورد نیز که در مدل ۲۰۱۶ بسیار حساس عمل می‌کردند، هم اکنون تا حدودی از حساسیت آنها کاسته شده و معقولانه تر عمل می‌کنند. عملکرد این این تجهیزات به گونه‌ای بود که ما تقریبا با هیچ هشدار اشتباهی را از آنها در طول تست مزدا CX-9 در اینجا مواجه نشدیم.

مزدا CX-9
فقدان هشدارها و بوق‌های مختلف در داخل کابین و عملکرد خوب ترمز اتوماتیک باعث می شود تا ما از مزدا متشکر باشیم. البته راه‌اندازی مجدد هشدارها حتی در حین نزدیک شدن به یک ترافیک قفل شده، هنگامی که بر روی حساسترین حالت خود تنظیم شده‌اند نیز با کمی تاخیر مواجه است.

همچنین مزدا مکانیزم تاکردن صندلی‌های ردیف دوم را به منظور دسترسی و ورود راحت‌تر به صندلی‌های ردیف سوم، بهبود بخشیده است که در نتیجه ورود به صندلی‌های ردیف سوم نسبت به قبل برای افراد بزرگسال راحت‌تر گشته است.

 نکات دوست داشتنی: اگرچه عملکرد پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوشارژ اندکی در مقایسه با سایر ویژگی‌های دینامیکی و هندلینگ خودرو با کمبود مواجه هست، اما این پیشرانه به خوبی برای کار در یک سیکل نرمال خودروی شاسی بلند هفت نفره آماده شده است.

مزدا CX-9
احتیاج به گاز دادن زیادی برای نیل به قدرت کافی پیشرانه وجود ندارد و صدای موتور نیز بسیار آرام و متین به گوش می‌رسد. همچنین سیستم تعلیق کارآمد مزدا به گونهای طراحی شده است که شاخصه‌هایی نظیر راحتی، کیفیت سواری خوب و کنترل عالی بدنه در سر پیچها را به گونه‌ای مناسب با هم در می‌آمیزد و یک سواری بسیار خوب را برای شما به ارمغان می‌آورد.


کیفیت کابین در سطح عالی قرار داشته و از گنجایش کافی برخوردار است. البته فضای ردیف سوم با اندکی محدودیت مواجه است. استایل طراحی ظاهری مزدا CX-9 نیز همچنان چشم نواز و بدیع به نظر می‌رسد.

نکات دوست نداشتنی: هرچقدر اصلاحات کوچک در مزدا CX-9 به دل می‌نشیند و ورود به ردیف سوم صندلی‌ها با سهولت بیشتری انجام می‌شود اما خروج از آنها برای افراد بزرگسال با مشکل مواجه است و اصلا راحت نیست.


همچنین کنترل سیستم اطلاعات سرگرمی در حین حرکت خودرو، تنها از طریق کلید چرخان مربوطه قابل انجام است و عملکرد صفحه لمسی تنها در حین توقف خودرو فعال می‌شود. درضمن منوهای سیستم اطلاعات سرگرمی به اندازه برخی از رقبای مطرح جذاب و دلپذیر نیست

در پایان بایستی عنوان کنیم که با وجود برخی نقایص کوچک، به واسطه اصلاحات صورت گرفته بر روی این خودرو، مزدا CX-9 توانسته نظر مثبت ما را نسبت به خود جلب نماید.

مشخصات فنی مزدا CX-9 مدل 2018

  • پیشرانه: 2.5 لیتری چهارسیلندر خطی
  • قوای محرکه: 250 اسب‌بخار قدرت، 420 نیوتن متر گشتاور
  • گیربکس: شش سرعته اتوماتیک
  • شتاب صفر تا 96 کیلومتربرساعت: 7.1 ثانیه
  • مصرف سوخت: 11.7 در هرصدکیلومتر

شما مخاطبين عزيز سايت تک مهر از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان

مشخصات

دانـــــلود

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    دسته‌ها