اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید


اگر قرار باشد شخصیتی مانند جیسون استاتهام با یک اتومبیل SUV قیاس شود و یا برای او ساخته شود تا در فیلم های خاص از آن استفاده کند، شاید هیچ خودرویی از نظر ظاهری به اندازه آکورا RDX مجهز به سامانه چهارچرخ محرک، برازنده او نباشد.

آکورا RDX
RDX اولین محصول جدید آکورا مبتنی بر فلسفه کلاسیک این برند یعنی «عملکرد صنعتی دقیق» است. در شخصیت این خودرو ویژگی‌هایی نظیر دقت، آرامش، خونسردی و در عین حال آتشی مزاج بودن بازتاب دارد.

آکورا RDX
متاسفانه این خودرو سرعت آنچنان بالا و هیجان انگیزی ندارد اما به عنوان یک SUV کوچک این خودرو سریع تر از تصورات شما عمل خواهد نمود. پیشرانه دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر، مستقیما از دیگر عموزاده این خودرو یعنی هوندا آکورد وام گرفته شده است. اگرچه حداکثر توان خروجی این پیشرانه در قیاس با نمونه V-6 قبلی کاهش یافته اما در عوض شاهد افزایش گشتاور حاصل از پیشرانه چهار سیلندر هستیم. در نتیجه مقدار زیادی نیرو همواره در مواقع نیاز آماده به خدمت هستند، حتی در حالت کامفورت.

آکورا RDX
گیربکس ده سرعته اتوماتیک نیز دنده‌ها را به نرمی کره بادام زمینی تعویض نموده و حتی اگر لازم باشد قادر است تا به اندازه چهار دنده در آن واحد و بر حسب تقاضای شما، معکوس بکشد و یا آنها را جا بگذارد و به دنده‌های بالاتر برود.

آکورا RDX
آکورا تصور می کند که به تدریج مشتریانش از سمت سدان‌های اسپرت به سوی کراس اوورهای اسپرت تمایل پیدا خواهند کرد در نتیجه بیشتر هوای محصولات کراس اوور خود را خواهد داشت.

آکورا RDX
خریداران RDX نسبت به واکنش‌های نسبتا سریع آن در حالت رانندگی اسپرت، متشکر خواهند بود. در حالت اسپرت پلاس نیز واکنش‌های پیشرانه و گیربکس اندکی سریعتر از حالت اسپرت خواهد بود.

آکورا RDX
اگرچه حرکت RDX در جاده بسیار رضایت بخش و اطمینان آفرین است اما چندان لذت بخش نیست. عبور RDX از پیچ‌ها به گونه‌ای است که انگار پیچی وجود ندارد. بدنه خودرو حین عبور از پیچ‌ها کاملا تخت باقی می‌ماند. RDX دقیقا همان کاری را که از او خواسته باشید انجام می‌دهد و سپس به سراغ مرحله بعد می‌رود. غربیلک فرمان در حالت اسپرت کمی سفت می شود و مقداری از واکنش‌های چرخ ها با سطح جاده را به دستان راننده منتقل می‌کند که البته برای حالت اسپرت چندان موضوع بعدی به نظر نمی‌رسد.

آکورا RDX
سیستم چهار چرخ محرک RDX موسوم به «سیستم محرک تمام چرخ سوپر هندلینگ» آنقدرها که نامش دهان پرکن است، سنخیتی با واقعیت ندارد.
عملکرد این سیستم چندان فوق العاده نبوده و هرگز به پای سیستم‌های توزیع گشتاور عملکرد-بالا نخواهد رسید و اگر کسی انتظار عملکرد مساحره آمیز را از این سیستم دارد، در واقع خودش را فریب داده است.

برخی افراد ممکن است واکنش های دقیق و غیر لذتبخش RDX را خسته کننده بیابند، اما اگر صرفا قرار بر انتخاب یک کراس اوور لوکس باشد که همانند خودروهای اسپرت بتوان با آن رانندگی کرد، بازار باید مملو از آلفا استلویو می‌شد.

هر کس که RDX را خریداری کند، می‌تواند از رفاه و حس اطمینان بخشی در در حین حرکت با سرعت نسبتاً بالا برخوردار شود. عملکرد پدال ترمز نیز به گونه‌ای است که هیچ واکنشی خاصی را به پای راننده منتقل نمی‌کند و با کمی احساس عدم اطمینان همراه است؛ البته کار خود را به موقع انجام می‌دهد و خودرو را از حرکت باز می‌دارد. آکورا اعلام کرده که این کار را به منظور جلوگیری از حرکت ناگهانی سرِ سرنشینان به جلو در حین ترمزهای شدید انجام داده است. برخلاف کابین ساکت و آرامش بخش RDX، صدای نویز ناشی از تماس تایرها با سطح جاده در بیرون خودرو، تا حدودی زیاد است.

آکورا RDX

آکورا RDX
سیستم صوتی آکورا موسوم به ELS Studio 3D با ۱۶ بلندگو و توان ۷۱۰ وات، کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد. همچنین صندلی‌های جدید آکورا RDX، یکی دیگر از نقاط قوت کابین این خودرو است. آنها علاوه بر فراهم نمودن نشیمن‌گاهی مرفه، بدن را به خوبی حمایت می‌کنند، کیفیت دوخت بالایی دارند و به خوبی با بدن شما تطابق پیدا می کنند. این موضوع به خصوص در صندلی‌های ردیف عقب نمود بالاتری دارد، چرا که اغلب خودروسازان رفاه صندلی‌های عقب را کمتر مورد توجه خود قرار می دهند. روکش صندلی ها از جنس چرم بسیار باکیفیت و نرم بوده که بسیاری از نقاط دیگر کابین را نیز پوشش داده است. تزییناتی از جنس چوب زیتون و آلومینیوم نیز در کابین آکورا RDX به چشم می‌خورد.

آکورا RDX
یکی دیگر از شاخصه‌های مثبت کابین RDX وجود یک اینترفیس تاچ پد واقعی است. با وجود یک دکمه چرخان و یا صفحه نمایشگر لمسی، این تاچ پد به همراه نمایشگر سیستم اطلاعات سرگرمی 10.2 اینچی ارائه شده است؛ البته عادت کردن به آن به کمی صرف وقت و تجربه نیاز دارد. در سیستم اطلاعات سرگرمی هر یک از کارکردهای مختلف به صورت یک اپلیکیشن جداگانه طراحی شده‌اند. همچنین شما می توانید هر یک از اپلیکیشن ها را به هدآپ دیسپلی اضافه نمایید و از طریق تاچ پد به کنترل آنها بپردازید.

آکورا RDX
تنها نکته منفی به عدم وضوح کافی تصاویر ضبط شده توسط دوربین ۳۶۰ درجه و دوربین عقب باز می گردد که اصلا برازنده این خودرو نیست.

به هر حال این داستان آکورا RDX بود. آکورا RDX به امکانات و تجهیزات جدید به همراه پیشرانه و گیربکس رضایت بخش مجهز شده و تناسب خوبی میان قیمت و قابلیت‌های آن برقرار است. آکورا RDX مانند یک شخصیت بدون احساس مطلق نیست، او دارای ابعاد شخصیتی جذابی است شما را وادار به شناختن خود می‌کنند.

مشخصات فنی آکورا RDX

  • قیمت پایه: 38,295 دلار
  • قوای محرکه: 2.0L/272-hp/380 n.m
  • وزن: 1724 تا 1860 کیلوگرم
  • شتاب (0 – 96): 6 ثانیه
  • ابعاد( طول، عرض، ارتفاع): 474.5، 190، 167 سانتی‌متر
  • مصرف سوخت(لیتربر100کیلومتر): 10.9(شهر)، 8.7(بزرگراه)، 10(ترکیبی)
  • موعد فروش: هم اکنون

آکورا RDX
منبع: motortrend

شما مخاطبين عزيز سايت تک مهر از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان

مشخصات

دانـــــلود

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    دسته‌ها