زمانی که بحث میزان تأثیرگذاری نمایندگیهای خودرویی در فروش محصولات خودروسازان به مشتریان بالقوه پیش میآید، آئودی در آمریکا بهترین عملکرد را نشان میدهد.
جدیدترین مطالعه شاخص رضایت 2018 خودرویی آمریکا از مشتریان بالقوهای که از 3466 نمایندگی برندهای گوناگون بین بازه زمانی جولای 2017 تا ژوئن 2018 بازدید کردهاند نظرسنجی کرده است.
از این خریداران بالقوه درباره چگونگی عملکرد و ظاهر فروشنده پرسیده شده و سقف امتیاز هر فرد 50 بوده است. از خریداران احتمالی درباره میزان تأثیر فروشنده روی تصمیم فرد برای خرید یا عدم خرید خودروی جدید پرسیده شده است.
نتایج به دست آمده نشان میدهد که فروشندگان آئودی بیشتر از برندهای دیگر از مشتریان درباره تمایلاتشان برای استفاده از خودرو و نامهایی که باعث تمایز محصولات این برند از رقبا میشوند سؤال میپرسند. همچنین فروشندگان آئودی فعالتر بوده و بیشترین میزان نمایش ویژگیهای خودرو و حرکت در اطراف آن را برای مشتریان انجام میدهند.
اما در ته این لیست “نگهبانهای موزه” قرار دارند! این فروشندگان اطلاعات زیادی درباره خودرویی که میفروشند دارند اما اشتیاق بسیار کمی برای فروش خودرو به خریداران بالقوه دارند.
در این نظرسنجی رتبه آخر به تسلا رسیده است. بنا به گفته موسسه Pied Piper، از هر 4 بازدیدکننده نمایندگیهای این برند یک نفر تجربهای ناخوشایند داشته است. البته خریداران احتمالی گفتهاند در نمایندگیهای تسلا فروشندگانی بودهاند که به نظر میرسد اطلاعات زیادی درباره محصولات گوناگون این برند دارند اما کارهای کمی برای فروش خودرو به مشتریان انجام میدهند.
دیگر برندهای سرشناسی که امتیازی پایینتر از حد متوسط به دست آوردهاند شامل کمپانیهایی همچون پورشه، جنسیس، فیات، فورد، جیپ، سوبارو، فولکس واگن، مزدا، هوندا و کرایسلر میباشند. از جمله برندهایی با عملکرد بالاتر از حد متوسط نیز میتوان به لکسس، تویوتا، مرسدس، رم، جگوار، بامو، کیا، شورولت و هیوندای اشاره کرد.
منبع: caranddriver
دیدگاه های شما