نرم افزار های مورد نیاز

تبلیغات متنی

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید


سوزوکی جیمنی اس‌یووی کوچکی است که محبوبیت بسیار زیادی دارد به‌گونه‌ای که اگر اکنون یک دستگاه از آن‌را در ژاپن سفارش دهید برای تحویل آن باید تا اوایل سال آینده منتظر بمانید. حال سوزوکی به‌تازگی نسل جدید این اس‌یووی کوچک را معرفی کرده و گفته است انتظار دارد در بازارهای خارج از ژاپن نیز تقاضای نسبتاً زیادی برای آن وجود داشته باشد.

اما چرا جیمنی تا این حد محبوب است؟ شاید یکی از دلایل این موضوع استایل رترو و سنتی آن باشد که هنوز هم کاملاً به نسل اول خود که در سال 1970 به بازار آمد وفادار باقیمانده است. البته جیمنی جدید نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت چشمگیری داشته است و پس از بیست سال، اولین جیمنی کاملاً جدید محسوب می‌شود. ظاهر جعبه‌ای شکل این خودرو که ویژگی‌های نمادین اس‌یووی‌هایی چون مرسدس بنز G کلاس و لندروور دیفندر در آن دیده می‌شود، بزرگ‌تر آنچه هست به نظر می‌رسد.

اما تنها استایل بیرونی محافظه‌کارانه چنین محبوبیتی را ایجاد نکرده است بلکه به گفتهٔ مهندس ارشد جیمنی آقای «Hiroyuki Yonezawa»، تقریباً تمامی قسمت‌های جیمنی دقیقاً همان چیزی است که بازار می‌خواهد. به گفتهٔ وی، در این ماشین همه‌چیز ساده نگه‌داشته شده اما کیفیت و عملکرد بهتر شده است؛ اما بالاتر از همهٔ این‌ها، توانایی‌های آفرود این سوزوکی کوچک است. پس از رانندگی در جاده و در نزدیکی کوه فوجی با نسخهٔ اولیهٔ جیمنی که مخصوص بازار داخلی ژاپن بود، باید بگوییم آقای یونزاوا به هدف خود رسیده است.

این در حالی است که نسخه‌های مخصوص بازارهای خارجی مثل بریتانیا که سی‌یرا نام دارد، 5 سانتیمتر کشیده‌تر بوده و 4.5 سانتیمتر هم ارتفاع بیشتری دارد اما فاصلهٔ عرضی و طولی بین محورهای آن تفاوتی با نسخهٔ ژاپنی ندارد. بجای پیشرانهٔ 1.3 لیتری نسل قبلی نیز سوزوکی یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی را ارائه کرده که 100 اسب بخار قدرت و 130 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین این موتور جدید 14 اسب بخار قدرت و 12 نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به موتور قدیمی دارد که این برای خودرویی که تنها 1070 کیلوگرم وزن دارد افزایش قابل‌توجهی محسوب می‌شود.

این موتور جدید سبک‌تر، قدرتمندتر و اقتصادی‌تر بوده و برای انتقال نیروی آن‌هم امکان انتخاب گیربکس‌های پنج سرعتهٔ دستی یا چهار سرعتهٔ اتوماتیک وجود دارد. هرچند عملکرد این پیشرانه انفجاری نیست اما تحویل قدرت آن به‌ویژه در دورهای بالاتر از 3 هزار rpm تدریجی و کافی است. گشتاور دور پایین جیمنی نیز به آن کمک می‌کند تا از هر تپه‌ای بالا رفته و از هر گودالی عبور کند. شاسی نردبانی جدید این ماشین 50 درصد از مستحکم‌تر شده و تعلیق سه اتصالی آن نیز به‌گونه‌ای تنظیم شده که هم در جاده‌های آنرود و هم در مسیرهای آفرود هندلینگ مناسبی را ارائه کند.

درنتیجهٔ انجام این اقدامات، کیفیت سواری جیمنی یک جهش بزرگ به سمت جلو داشته است؛ بنابراین حالا عملکرد خودرو در جاده بسیار بهبود یافته و درحالی‌که هنوز هم حرکات گهواره‌ای در آن وجود دارد اما در پیچ‌ها خط خود را حفظ می‌کند. همچنین هرچند تأخیری جزئی در پاسخگویی فرمان وجود دارد اما به‌طورکلی جیمنی کنترل دقیقی را ارائه می‌کند. پاسخگویی ترمز نیز به میزان قابل‌توجهی بهتر شده و هنگام ترمز گیری در مقایسه با نسل قبلی، دماغهٔ خودرو کمتر به سمت پایین حرکت می‌کند.

اما جایی که جیمنی واقعاً نسبت به رقبای شهری خود برتری دارد، در آفرود است. در این آزمایش، خودرو در مسیرهای گِلی، خاکی و شیب‌های 35 درجه به چالش کشیده شد اما جیمنی حتی بدون نیاز به استفاده از گیربکس کمکی ضریب سنگین، به‌راحتی هر قسمت از مسیر آزمایش آفرود را به‌راحتی پشت سر گذاشت. این واقعاً یک تویوتا لندکروزر کوچک است. در این خودرو همچنین سیستمی تعبیه شده که در صورت هرز گردی هریک از چرخ‌ها، بلافاصله ارسال نیرو به آن چرخ را متوقف کرده و برای حفظ حرکت خودرو، کشش را به چرخ‌های طرف دیگر ارسال می‌کند. علاوه بر این، این آفرودر کوچک به سیستم کمکی پایین آمدن از شیب جدیدی به همراه سیستم کمک به آغاز حرکت در شیب دوثانیه‌ای هم مجهز شده که این سیستم‌ها بدون زحمت کار می‌کنند تا خودرو در دامنه‌های شیب‌دار ثابت بماند؛ بنابراین در این رنج قیمتی، حتی داچیا داستر هم نمی‌تواند از لحاظ توانایی‌های آفرود با جیمنی برابری کند.

جیمنی جدید در داخل نیز با نشانگرهای واضح و بزرگ به همراه نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی الهام گرفته از مدل ایگنس، مدرن‌تر از قبل شده است. در سراسر کابین خودرو همچنین از پلاستیک و متریال با کیفیت بالا استفاده شده و جزئیات آفرودی مانند دستگیرهٔ سرنشینان نیز فراموش نشده است. علاوه بر این، این اس‌یووی ژاپنی ساکت‌تر و راحت‌تر از قبل شده است. در جیمنی جدید دید به بیرون در همهٔ جهات بسیار عالی است اما دوربین دید عقب در لیست آپشن‌ها وجود ندارد؛ اما بااین‌حال سوزوکی برای آن کروز کنترل، ترمز اضطراری خودکار و سیستم هشدار خروج از خط را ارائه کرده است.

نتیجه

هرکس سوزوکی جیمنی قدیمی را دوست داشته حتماً این نسخهٔ جدید را هم دوست خواهد داشت. این 4×4 کوچک با استایل رترو جذاب، پالایش بهتر و بهبود قابل‌توجه هندلینگ آفرود، تعریف جدیدی از یک مینی اس‌یووی ارائه کرده است. جیمنی خودرویی فوق‌العاده است که می‌توان آن‌را یک لندروور دیفندر ارزان‌قیمت دانست.

مشخصات فنی سوزوکی جیمنی 2019

Suzuki Jimny 2019

قیمت 13,500 پوند
پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر
قدرت 100 اسب بخار
گشتاور 130 نیوتن متر
گیربکس پنج سرعته دستی
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 12 ثانیه
حداکثر سرعت 145 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 6.8 لیتر
تولید آلایندگی 154 گرم/کیلومتر

 

منبع: AutoExpress

شما مخاطبين عزيز سايت تک مهر از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان

مشخصات

دانـــــلود

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    دسته‌ها